Rozszerzenia reklam - wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce
Autor: POKASH.PL Emilia Średzińska, publikacja: 2016-03-09
Rozszerzenia reklam to dodatkowe informacje o firmie wyświetlające się przy wyniku wyszukiwania (reklamie) w Google. Dlaczego rozszerzenie nazywa się rozszerzeniem? Otóż poszerza ono szukającemu pogląd na firmę lub to, co szuka (między innymi przez możliwość bezpośredniego odnalezienia kontaktu, adresu lub pozostałej oferty). Rozszerzenia reklam sprawiają, że witryna staje się widoczniejsza. Reklama uzyskuje wówczas wyższe pozycje w wyszukiwarce. Potencjalni klienci, kiedy poszukują danego produktu lub usługi, chcą szybko odnaleźć i uzyskać pewne informacje.
Rodzaje rozszerzeń
Szczególnie ważne są:
- rozszerzenia połączeń - dzięki nim można bezpośrednio sprawdzić numer lub nawet połączyć się bezpośrednio z urządzenia mobilnego,
- rozszerzenia lokalizacji – to możliwość bezpośredniego zobaczenia na mapie lokalizacji (na urządzeniach mobilnych można uzyskać wskazówki dojazdu),
- rozszerzenie linków do podstron - dzięki nim można pokazać, co ma się jeszcze w ofercie.
Istnieje jednak więcej typów rozszerzeń reklam: aplikacji, opinii, objaśnień i informacji w witrynie. Dzięki temu, że rozszerzenia przekazują wiele informacji o firmie, mają większe szanse na kliknięcie, czyli odwiedziny witryny przez potencjalnego klienta. Wpływają znacznie na współczynnik klikalności i w zależności od rodzaju zastosowanego rozszerzenia podnoszą go od 10% do nawet 30%. Co ważne, utworzenie rozszerzeń do reklamy AdWords nie jest dodatkowo płatne, a liczone jak za kliknięcie reklamy. Płaci się za np.: kliknięcie przycisku połączenie (rozszerzenie połączeń), kliknięcie wskazówek dojazdu (rozszerzenie lokalizacji) lub pobranie aplikacji (rozszerzenie aplikacji).
Gdzie wyświetlają się rozszerzenia?
Należy tu znowu spojrzeć na ich różne rodzaje:
- rozszerzenie połączenia wyświetla się - pod reklamą jako numer telefonu, laptop/ komputer stacjonarny, po prawej stronie reklamy jako ikona telefonu (bezpośrednie połączenie), urządzenia mobilne,
- rozszerzenie lokalizacji - pod reklamą jako adres, laptop/ komputer, po prawej stronie reklamy jako ikona „Trasa”, urządzenia mobilne.
AdWords daje nam zatem wiele możliwości pokazania się w sieci i - jak widać - czasy zachwycenia klientów zwrotem „najtaniej w sieci!” dawno minęły.
Opracowano:
Emilia Średzińska
POKASH.pl